vasárnap, február 26, 2012

Ropogós kifli




Gyakran sütök kenyeret, kiflit, zsömlét. Mindennap adok tízórait a fiúknak, így kézenfekvő, hogy a szendvicshez megsütöm az alapot.
Mindig más és más arányban használtam a fehér, a rozs, a graham és tönköly lisztet. Fő a változatosság!
Persze nem csak költségtakarékossági szempontok vezérelnek, hanem az, hogy ne az adalékokkal teli pékárut együk.
Eddig a megszokott Bl 55-ös finom lisztet használtam, de most végre hozzájutottam a Bl 80-as liszthez és rögtön sütöttem egy kiflit, hogy összehasonlítsam. Jelentem: finomabb és ropogósabb!

Hozzávalók:

-1 kg Bl 80-as liszt
-5 dkg friss élesztő
- kb 4-5 dl langyos víz
-1 kiskanál cukor
-1evőkanál só
-fél dl olívaolaj
-5 dkg vaj

A lisztet a tálba öntöttem és egy kis mélyedésbe belemorzsoltam az élesztőt.
Ráöntöttem 2 dl cukrozott langyos vizet.




Fél órát hagytam pihenni, míg a felülete szépen berepedezik.
Elkezdtem összekeverni, hozzáadtam a sót és lassan a maradék langyos vizet.
Keményebb tésztát kaptam.




 Pihentettem egy, másfél órát. 16 gombócot formáztam belőle, majd megint pihentek fél órát.






Tányér nagyságúra nyújtottam és megkentem az olvasztott vajjal.






Feltekertem és kiflit formáztam belőle.






Újra pihenés következett egy óráig.






200 fokos légkeveréses sütőben sütöttem 20 percig, de előtte és közben is megspricceltem hideg vizzel.







Tökéletes tízórai lett!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...