csütörtök, február 23, 2012

Blaha Lujza után, szabadon...



Szeretek kísérletezgetni, de egy receptet sem tudok pontosan a leírtak szerint végig betartani. Nekiállok, hogy ezt megsütöm, de közben még ezt belerakok, meg azt másképp csinálom...
Szóval nem megy a receptek utáni sütés- főzés. De jó ötleteket adnak és valami más, néha jobb, néha kevésbé izgalmas "mű" jön létre.
Nos, ez a recept pont ilyen. Képtelen voltam betartani az előírtakat. Végül ez a tornyocska született, de ígérem, az íze jobb, mint ahogy mutat.

A korongok hozzávalói:
-15dkg vaj vagy margarin
-15dkg liszt
-10dkg őrölt mandula
-10dkg porcukor
-1 kk. sütőpor
-1 kk. citromlé
-1 ek. tejföl

Az egészet egyneművé kutyultam és fél órára hidegre tettem. Majd jó lisztes deszkán vékonyra kinyújtottam (én négy részre osztottam és egyenként nyújtottam ki) és pogácsaszaggatóval korongokat szaggattam.( Kb. 50db lett belőle) 180 fokos légkeveréses sütőben 10 percig sütöttem.





Közben megcsináltam a krémet.

Kell bele:
-15dkg vaj vagy margarin
-15 dkg porcukor
-5dkg őrölt mandula
-2 tojássárgája
-2 ek. mascarpone
-1kk. rum

-10dkg olvasztott csokoládé a tetejére

Az egészet habosra kevertem, de a tojást egyenként kavartam hozzá.
Ezután összeállítottam a tornyocskákat. Az első lapot megkentem szamócalekvárral és krémmel, a másodikat csak krémmel, a harmadikra pedig csokoládét öntöttem. Végül pirított mandulával szórtam meg. Kicsit állnia kell, hogy megpuhuljon, de megéri várni...



Megjegyzés:
Az eredeti recept "a nemzet csalogányától" Blaha Lujzától származik, de nekem a teljesen vajas krém kicsit töménynek tűnt, ezért lazítottam a mascarponéval.
A képek kicsit világosak, bocsánat. (De mit tegyek, ha végre, ilyen szépen süt a Nap! )



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...