szerda, február 22, 2012

Pogácsa





Ahány ház, annyi szokás!
A pogácsára ez valóban igaz. Bevallom, gyakran megsütöm, de mindig variálok rajta valamit, így soha nem lesz "unalmas". (Micsoda? Unalmas?-kérdeznék a fiaim)

Szóval ez egy alap recept, amit aztán juhtúróval, baconnel, fűszerekkel és még mennyi mindennel gazdagabbá tehetünk.

 A klasszikus pogácsa hozzávalói:

-60dkg liszt
-25dkg vaj vagy margarin
-1 ek.só
-1 tojás + 1 tojás a kenéshez
-1 dl tejföl
-1 dl langyos tej+ 1kk. Cukor
-3 dkg friss élesztő
-5 dkg olvasztott vaj vagy margarin

 A liszthez hozzámorzsolom a vajat, a sót és összedagasztom a tojással, a tejföllel és a langyos, cukros tejben felfuttatott élesztővel. Puha, de nem ragadós tésztává kell kidolgozni! Pihentetem 20 percet, majd kinyújtom vékonyra és megkenem az olvasztott vajjal. Én most megszórtam egy kis Gaudával. Majd összehajtom.









 
 Először alulról fölfelé, utána balról, majd jobbról befelé. 20 percig megint pihentetem és újra hajtogatom. Összesen háromszor pihentetem és hajtogatom. Végül kinyújtom hüvelykujj vastagságúra, beirdalom és kiszaggatom. Megkenem tojással és megszórom megint egy kis sajttal. Egy óráig pihentetem és 180 fokos légkeveréses sütőben 15-20 percig sütöm.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...