péntek, február 24, 2012

A legjobb gyógymód




Mit tehet egy anya, ha két gyermeke is ágynak esett, a harmadik is elég csehül érzi magát, no és a negyedik fáradtan jön haza este kilenckor? Sütni kell valami olyasmit, ami elűzi a bánatot...
Ha valami kedveset akarok a fiúknak adni, akkor palacsintát sütök. Öröm nézni, amikor a sütés közben felszálló illatok lecsábítják őket szépen sorban. Magamban szoktam is játszani, ki hányadik palacsintára kezd el lábával dobolva lejönni a lépcsőn. Tram, tram, tram, tratam...

Nálunk a hagyományos és az amerikai fajta is nyerő. Mikor mihez van kedvünk. Ma amerikai volt a soron, mert ebbe szívesebben keverem bele a reszelt almát.
Szóval a legjobb gyógymód, ha a fahéjas porcukorral megszórt almás palacsinta lecsábítja őket és látni a szemükön, hogy van még remény.

Íme az alaprecept:

-20dkg liszt
-2 tojás
-3 ek cukor
-1 cs. vaníliás cukor
-pici só
-fél kk. sütőpor
-5dkg olvasztott vaj vagy margarin
-kb. 1,5dl tej

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. Egy tálba beleraktam a lisztet, a sót, a sütőport, a cukrokat. Összekevertem és hozzáöntöttem a tojássárgákat, az olvasztott vajat és elkezdtem keverni. Adagonként adtam hozzá a tejet, hogy csomómentes legyen. Sűrű palacsintatésztát kell kapnunk. Utána lassan hozzákevertem a tojásfehérjét, majd a felmelegített, de nem túl forró palacsintasütőben három kis halmot ellapítottam és megsütöttem. Ha kis kráterek keletkeznek a felületén, akkor megfordítottam. Kb. egy- egy perc.

Az almáshoz hozzáraktam két szép lereszelt almát, amit kinyomkodtam, hogy ne hígítsa fel a masszát. Fél kiskanál fahéjjal ízesítettem, jól átkevertem és takaréklángon sütöttem, mert így az alma is átsült.






2 megjegyzés:

  1. Már régóta kutakodom az amerikai palacsinta receptje után.Most végre ki is próbálom.Az almás különös képpen is kedvencem a palacsinták körében.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó recept!!! Már többet kipróbáltam, de magasan ez a legfinomabb. Köszönöm! :)
    Sajnálom, hogy áll a blog, nincsenek új receptek...:((

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...