hétfő, április 23, 2012

Töltött kenyérkék




Említettem már, hogy az egyik fiam nem eszik semmi egészségeset?
Hihetetlen munka trükköket kieszelni, amivel valami vitamin félét belecsempészek az ennivalóiba.
A zöldségek túl "zöldek", a magok túl "egészségesek"...
Az egyik titkos módszerem a töltött kenyérke. Mindenfélét belepakolhatok töltelékként és a tésztáját is telehintem magokkal.
A kenyér receptje mindig változik, de az alap a következő:

- 50dkg finomliszt
- 50dkg vegyes liszt (rozs, tönköly,)
- 5dkg friss élesztő
- 1 ek. só
- kb. 5-6 dl langyos víz
- 1kk. cukor
- 2 ek. olívaolaj
- 1 marék napraforgómag, 1 marék tökmag, 1 marék szezámmag

Kicsit hosszadalmas a folyamat, de megéri kipróbálni.
Előző este, (de legalább három órával korábban) 5dl langyos vízbe beleteszem a cukrot és az élesztőt. Ráöntöm a lisztet és letakarom. Másnap (avagy három órával később) összedagasztom a sóval, a magokkal és annyi vízzel amit még felvesz, hogy egy puha tésztát kapjak. A víz mennyisége függ a liszt minőségétől!! A végén átforgatom az olívaolajjal és letakarom.




Minimum 2 órát pihentettem. Megfeleztem az adagot, mert a feléből két gyökérkenyeret készítettem, a másik felét pedig 12 kis cipóra osztottam. Kilapítottam és megtöltöttem. Most éppen szalámi és sajt került bele egy kis kakukkfűvel, de bármit bele lehet tölteni.







 
Pihentettem ismét egy órácskát és 180 fokos hőlégkeveréses sütőben sütöttem kb. 15- 20 percig.





Reteksalátával tálaltam és elfogyott pillanatok alatt. Salátástul, kenyerestül.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...