vasárnap, április 22, 2012

Medvehagyma, idén utoljára





Teljesen pánik hangulatom volt ma reggel, amikor végig sétáltam a kerten. Elkezdett hatalmas bimbókat növeszteni a medvehagyma. Pedig még annyi ötletem van... Így nekiláttam a medvehagyma -szezon vége előtt elkészíteni ezt a három egyszerű, de nagyszerű ételt.




Medvehagymás vaj

-10 dkg vaj
-10 levél medvehagyma

A leveleket megmostam, megszárítottam, kivágtam a középső vastagabb erezetet és felaprítottam. Összekevertem a puha vajjal és lehűtöttem.




Medvehagymás pesto

Egy kedves ismerősömtől kaptam az ötletet, hogy diót tegyek a pestoba. Annyival módosítottam a receptet, hogy nagyon enyhén megpirítottam a diót. Meg egyébként is, mindenki másképp csinálja... de körülbelül leírom a lényeget. Az íze fergeteges!!!

-3 csokor medvehagyma levele, kissé felaprítva
-1 marék pirított dió
-5dkg parmezán sajt
-ízlés szerint só, bors
-pár csepp citromlé
-1dl olívaolaj (Ez is lehet több, ízlés szerint)

Az egészet belepakoltam egy magasabb tálba és botmixerrel pépesítettem. Tésztára lehet önteni, de az enyém hamar egy szelet kenyéren találta magát, kóstoló gyanánt.




Göngyölt medvehagyma





-12 szélesebb medvehagyma-levél
- maradék pörkölt
-10dkg gersli (árpagyöngy) puhára főzve egy kis sóval és borssal
- egy kevés petrezselyem zöldje



Óvatosan összeforgatom a szaftjától megfosztott pörköltöt a gerslivel és a kevés vízben egy percig blansírozott, majd jeges vízben lehűtött medvehagyma-leveleket megtöltöm a töltelékkel.







A szaftot fél deci vízzel 2 babérlevéllel felforralom és 2 dl tejföllel összefőzöm. Ezzel az öntettel tálalom a göngyölt medvehagymákat.
(Lehet bulgurral vagy rizzsel is készíteni, sajttal megszórni és pár percre a grillbe tenni)




Többféle tartósítási módot olvastam a medvehagymára, de én azt szeretem ezekben a szezonális növényekben, hogy felkészíthetjük magunkat az érkezésükre, élvezhetjük a természetes friss ízüket és még el is búcsúzhatunk tőlük egy finom vacsorával.




Aztán újra várhatjuk az érkezésüket...



 P.s.: Köszönet a képekért Panninak!





2 megjegyzés:

  1. Nekem az idei ev legnagyobb felfedezese a medvehagyma!!! A peszto pedig egyenesen fenomenalis! Sajna nem igazan lehet elrakni, igy most eszem annyit, amennyi belem fer.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...