csütörtök, március 15, 2012

Kosssuth- kifli





Ma reggel olvastam, hogy Szegeden az ünnepi program része a Kossuth-kiflik versenye. De mi lehet az a Kossuth-kifli? Gyorsan rákerestem a neten és találtam is jó pár receptet. Ezekből összegyúrtam az én ízlésemnek megfelelő változatot.
Mivel egy egyszerű receptről van szó, a legkisebb is ott sertepertélt a konyhában, míg elkészült. Keverni már nagyon jól tud...

A recept szerintem:

Bekapcsolom a sütőt 180 fokra, mert mialatt bemelegszik, a tészta már készen is van.
Kettéválasztok öt szép tojást és a fehérjét kemény habbá verem. Félreteszem.
A sárgájához hozzáadok húsz deka porcukrot, húsz deka vajat, egy csipet sót, egy citrom lereszelt héját és a levét, az egészet habosra keverem és hozzáadok huszonöt deka lisztet, amibe tíz gramm sütőport kevertem.
Ha jól összekeveredett, lassan hozzáadom a kemény tojásfehérjehabot.
Az egészet egy kivajazott tepsibe öntöm és megszórom durvára tört cukros dióval. (kb nyolc deka dió és öt deka kristálycukor)
Én most pekándióval csináltam, mert az volt éppen raktáron.




Huszonöt percig sütöttem légkeveréssel, de érdemes tűpróbával ellenőrizni, hogy kész-e.
Még langyosan egy közepes méretű pogácsaszaggatóval kiflicskéket szaggattam belőle.



Kicsit messze lakunk Szegedtől, de a fiúk díjazták az eredményt...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...