kedd, május 08, 2012

Kuglóf




Megmagyarázhatatlan vonzódásom van a régi dolgok iránt!
Szó szerint meghatnak a kopott, évtizedeket megélt bútorok, eszközök, játékok, anyagok...
Valaha fenyőbútorokkal kezdtük, de az évek során egyre több "öreg" bútor és tárgy vesz bennünket körül. Na jó! Bevallom, kicsit szenvedélyemmé vált, hogy megmentsek minél több szívemhez közeli kincset. Ma letörölgettem őket és azon elmélkedtem, hogy kié lehetett eredetileg? Vajon boldogan élt? Voltak -e gyermekei? Mit tarthatott a titkos fiókokban? Milyen ember vált abból a lurkóból, aki a gazdája volt a mackónak?


A nagy elmélkedés közben kedvet kaptam egy olyan süti elkészítéséhez, ami szerintem, a régi időket idézi. Ez a süti nem más ,mint a kuglóf.
Az első kuglófomat a férjem nagymamájától, Lujza mamától tanultam.
Azóta sokfélét kipróbáltam már és szívesen megosztok majd pár receptet a későbbiekben is.

Az alábbi, a kuglófok egyik klasszikus és egyszerű példánya.




Hozzávalók:

-5 tojás
-20dkg cukor
-20dkg liszt
-1cs. sütőpor
-1 dl tej
-1 dl olvasztott vaj vagy olaj
-2 ek. kakaó

 Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
Szétválasztom a tojásokat és kemény habbá verem a fehérjét. Hozzáadom a sárgáját és még legalább 3-4 percig habosítom. Utána kézzel hozzákavarom a tejet, vajat, a sütőporos lisztet. Egyneművé kavarom lassú, de határozott mozdulatokkal.
Beleöntöm a 2/3 részét a kivajazott kuglófformába és a maradék tésztához hozzáadom a kakaót. Jól elkeverem és rá adagolom az előző tésztaadaghoz. Ezután egy fakanál végével enyhén belekavarok a tésztába. 180 fokos, légkeveréses sütőben kb. 45 percig sütöm. Nem árt egy tűpróba a végén!






Rácsra borítom és hagyom kihűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...